蜚聲洲禾日水巷
蜚聲洲禾日水巷

或許用下一秒遇見似曾相識的過去。

{獨家原創廣東話版} 《王菲 EYES ON ME》粵語廣東話版 原創歌詞 凝眄 最終幻想VIII主題曲 Final Fantasy VIII

{獨家原創廣東話版} 《王菲 EYES ON ME》粵語廣東話版 原創歌詞 凝眄 最終幻想VIII主題曲 Final Fantasy VIII

視訊連結如下, 如喜歡創作內容的話, 請到那裡, 支持一下持續創作啊。

https://yt1.piee.pw/4zsmyf

凝眄 (最終幻想VIII主題曲王菲 EYES ON ME粵語/廣東話版)
主唱/填詞/詩詞/剪片: 香江寅
原曲: EYES ON ME

粵語/廣東話版歌詞:

悠揚耳邊譜曲
影階處 獨我歌
言辭毫末遠跡
散飛霜 隱傾吐
茫輕 依稀相淺笑
別了逼真的你 進濛幻
你總處暗蹤 匿掩街暗
遐若邇 這舊酒坊

讓我留在今夜
最初闋 別也歌
餘晚難繫兩心
或許是 更許錯
曾經今天偏知你
望你依戀的眼神卻避
而你回望會知
於我瞳孔的你

**誰是愛的寄盼
你臉間思故態
累月往昔冷暖
慣似不管挫折

誰還伴 我牽一生
痛捏得稍覺見於額 (至眉心)
蹙促更可證
我確憂恐 你乃夢身客**

臨移就我身邊
近相對 願與想
猶我惟望抱擁
貼你心聲 跳加快
留當天不講絲語
望你安隱雙眼如牧羊
從你凝眸既知
於我瞳孔的你

誰是愛的寄盼
若太愛 怎不美滿
淚眼 多抑壓過
或確有隱衷要訴
難道你不察覺
我不只 衣配襯與聲線
只須要醒對
我倆不必 苦兩夢幽隔

Repeat** + Change to ()

原曲英文歌詞:

I never sang my songs
On the stage
On my own
I never said my words
Wishing they would be heard
I saw you smiling at me
Was it real or just my fantasy?
You'd always be there in the corner
Of this tiny little bar

My last night here for you
Same old songs just once more
My last night here with you?
Maybe yes, maybe no
I kind of liked it your way
How you shyly placed your eyes on me
Did you ever know that I had mine on you?

**Darling, so there you are
With that look on your face
As if you're never hurt
As if you're never down
Shall I be the one for you
Who pinches you softly but sure?
If frown is shown then I will know that you are no dreamer**

So let me come to you
Close as I wanna be
Close enough for me
To feel your heart beating fast
And stay there as I whisper
How I loved your peaceful eyes on me
Did you ever know that I had mine on you?

Darling, so share with me
Your love if you have enough
Your tears if your holding back
Or pain if that's what it is
How can I let you know?
I'm more than the dress and the voice
Just reach me out then
You will know that you are not dreaming

Repeat**


蜚聲洲禾日水


CC BY-NC-ND 4.0 版权声明

喜欢我的文章吗?
别忘了给点支持与赞赏,让我知道创作的路上有你陪伴。

第一个支持了这篇作品
加载中…

发布评论