Chechin
Chechin

哲學男子 目前過著輪班生活 喜歡聊天,大家沒事就多來聊聊吧 希望每天都可以有發新文 哲學討論、英文翻譯、小說、情感討論 想寫自己想寫的東西

英文歌曲翻譯 Lauv - Never Not

十七歲,離自己越來越遙遠了。但仍為這首歌詞與聲音產生了感觸。Didn't we have fun ? Didn't we have fun ...

Lauv - Never Not

We were so beautiful
我們都很美麗
We were so tragic
我們都很悲劇
No other magic could ever compare
沒有魔法可以比較
Lost myself, seventeen
迷失自己,十七歲
Then you came found me
而你找到了我
No other magic
沒有魔法
Could ever compare
可以比較
There’s a room
有個位置
In my heart with the memories we made took em down but they’re Still in their frames
在我的心中,有著我們共同創造的回憶。放下了,但還是會掛念著
There’s no way I could ever forget
沒有任何辦法可以讓我忘記
Mmm


For as long as I live and as long as I love
因為只要我還活著、只要我還愛著
I will never not think about you
我就永遠都沒辦法不去想你
I will never not think about you
我永遠都不會不去想著你


From the moment I left, I knew you were the one
從我離開的那個時刻,我知道你就是那個唯一
And no matter what ever I do
不管我做了任何事情
I will never not think about you
我都不會不去想你
What we had only comes
我們發生的一切都來之不易
Once in a lifetime
只要在生命中發生過一次
For the rest of mine
在我剩下的生命中
I’ll always compare
我將一直比較下去
To the room
到那個空間
In my heart with the memories we made
在我心中有著我們回憶的那個空間
Nights on 5th, in between B and A
第五大街的那個夜晚,在兩條街之間
There’s no way I could ever forget
沒有任何理由讓我忘記


For as long as I live and as long as I love
只要我還活著、只要我還愛著
I will never not think about you
我就永遠都不會不去想你
I will never not think about you
我永遠都不會不想著你
From the moment I left, I knew you were the one
從我離開的那一刻起,我就知道你是唯一的那個人
And no matter what ever I do
不管未來我做了什麼
I will never not think about you
我絕不會不去想著你


Didn't we have fun?
我們不是很愉快嗎
Didn't we have fun?
我們不是很愉快嗎
Looking back
回頭看看過去
Didn't we have fun?
我們不是很愉快嗎
Didn't we have fun?
我們不是很愉快嗎
Didn't we have fun?
我們不是很愉快嗎
Didn't we have fun?
我們不是很愉快嗎
Looking back
回頭看看過去
Didn't we have fun?
我們難道不愉快嗎
Didn't we have fun?
我們難道不愉快嗎
We were so beautiful
我們都很漂亮
We were so tragic
我們都很悲劇
No other magic
沒有任何魔法
Could ever compare
可以比得上

CC BY-NC-ND 4.0 版权声明

喜欢我的文章吗?
别忘了给点支持与赞赏,让我知道创作的路上有你陪伴。

加载中…

发布评论