Chechin
Chechin

哲學男子 目前過著輪班生活 喜歡聊天,大家沒事就多來聊聊吧 希望每天都可以有發新文 哲學討論、英文翻譯、小說、情感討論 想寫自己想寫的東西

英文歌曲翻譯:Beyoncé - Listen

這首歌大概是我第一首喜歡的英文歌,也是我認識碧昂絲的開始,從此對於碧昂絲的抒情歌喜歡到不行(不過大多數對碧昂絲的印象可能不是抒情歌就是了)

首先來個youtube連結:

https://www.youtube.com/watch?v=iu-Red3MPXU

*如果不放心可以上youtube自己搜尋~(提供的連結是碧昂絲官方的)

*如果覺得哪裡翻譯有誤,也歡迎大家提出來糾正


Beyoncé - Listen


Listen to the song here in my heart

請聽聽我心裡的歌


A melody I start but can't complete

一個由我開始卻無法完成的旋律


Listen to the sound from deep within

請聽聽我從我內心深處傳來的聲音


It's only beginning to find release

它剛開始尋求釋放


Oh, the time has come for my dreams to be heard

哦,是時候我夢想的聲音開始被聽見了


They will not be pushed aside and turned

他們將不會再被推到一旁,

Into your own all 'cause you won't

且變成你自己的一切,

Listen

一且都是因為你不去聽


Listen, I am alone at a crossroads

聽著,我現在正一個人在十字路口


I'm not at home in my own home

我並不是在我自己的家裡


And I've tried and tried to say what's on mind

而且我已經一試再試地去說出我的想法


You should have known

你應該早就要知道了


Oh, now I'm done believing you

哦,現在我已經受夠相信你了


You don't know what I'm feeling

你不懂我的感受


I'm more than what you made of me

我比你想像的我還要更多


I followed the voice you gave to me

我曾經追隨你給我的聲音


But now I've gotta find my own

但現在我已經找到我自己的聲音了


You should have listened

你早應該聽過


There is someone here inside

那裡有一個人在這裡面


Someone I thought had died so long ago

一個我以為他早死去的人


Oh, I'm screaming out and my dreams'll be heard

我正在大肆尖叫 我的夢想將被聽見


They will not be pushed aside on words

它們不會被推至一旁

Into your own all 'cause you won't

而被扭曲成你自己的一切

Listen

都是因為你不去聽


Listen, I am alone at a crossroads

聽著 我現在就只有一個人站在十字路口


I'm not at home in my own home

我並不是舒服地窩在自己的家中


And I've tried and tried to say what's on mind

而且我已經試了無數次來向你說我心中的想法


You should have known

你早就應該要知道了


Oh, now I'm done believing you

我現在已經真的受夠了,不會再相信你了


You don't know what I'm feeling

你根本不懂我的感受


I'm more than what you made of me

我遠超過你內心捏造的我那樣


I followed the voice you gave to me

我追隨你曾給我的聲音


But now I've gotta find my own

我現在已經找到我自己的了


I don't know where I belong

我不知道我屬於哪裡


But I'll be moving on

但我將會持續進行


If you don't, if you won't

如果你不想要 如果你不去

Listen to the song here in my heart

聽聽我內心的那首歌


A melody I start but I will complete

一個由我而起,但我會自己好好完成的旋律


Oh, now I'm done believing you

哦,我現在已經不會再去相信你了


You don't know what I'm feeling

你不懂我所有的感受


I'm more than what you made of me

我比你想像中的還要多更多


I followed the voice you think you gave to me

我曾一直跟著你給我的聲音


But now I've gotta find my own, my own

但現在我已經找到我自己的了,屬於我自己的聲音

CC BY-NC-ND 2.0 版权声明

喜欢我的文章吗?
别忘了给点支持与赞赏,让我知道创作的路上有你陪伴。

加载中…

发布评论