IF
IF

此 Matters 帳戶已停用,請勿加入。如有興趣閱讀我的文章,請前往: https://www.patreon.com/herrfung Medium 累積超過一百萬 claps 嘅廣東話作者。小說 《當首爾仍是叫漢城的那些年》系列、《北角演義》、《初雪》、《中環遊戲》作者。

北角演義(十二)

係一般香港人嘅心目中,究竟係點睇公關呢個行業嘅呢?

首先,令我真係好很詫異嘅係,竟然有為數唔少嘅港豬,以為「公關」就係「夜總會公關」。不過我相信我嘅讀者群中冇呢類人,所以就此打住。

喺香港工作嘅十年日子當中,唔止一次,有老闆級嘅人同我講過「公關之嘛,我都識做啦」、「任何人都識做公關啦」呢類咁嘅說話。

然後過冇幾耐,呢班識做公關嘅老闆們,都會舐返一鑊半鑊公關災難。有啲甚至要科水俾我呢個「任何人都識做」嘅公關,去幫佢哋拆鑊、或曰抿屎。

其實,我深信,喺香港政商界,真正了解公關嘅作用、並且識得好好運用公關技巧嘅,可能不足百分之五。

如果唔係咁,我點買車買樓?

公關,係香港最有錢途嘅行業;因為太多「智將」認為自己識做公關。


星期三下晝,公司例會。

「係呢,琴日上嚟briefing嗰三間PR公司嘅proposal,你有咩意見呀?」我問Simon。

老老實實,得唔得你講句囉。做人有啲交帶好,唔好粒聲唔出趷起身就行咗去,你叫我以後點出嚟見人?

「唔……其實都係嗰啲嘢啦;」Simon漫不經心咁答我。「俾幾萬銀一個月搞埋啲咁嘅嘢,我哋自己唔識發新聞稿俾報館咩?」

我正想發作,然後我發現Rachel已經輕輕咁扯住我件西裝褸。不過,佢唔扯由自可,佢咁樣掹一掹我,我又好似真係冇咁燥。

「又唔可以咁講嘅,」我嘗試解釋。「佢哋始終都係專業嘅PR,又有成team人幫我哋做嘢,好多嘢,並唔係我同Rachel兩個人四隻手搞得掂嘅;就算加埋Joyce同Rebecca都未必夠,因為除咗PR,我哋仲要睇埋IR、corp comm同埋marketing。」

「……唔……」Simon沉吟咗一陣。「既然你堅持要用的話,咁你安排個時間,叫佢哋上嚟再傾埋啲細節啦!」

「咁我再同佢哋約時間,我會同Peggy夾你個schedule。」佢點頭。

睇嚟,我啱啱喺舊石頭度揸出油;真係值得紀念。

「Alan,」Simon望一望我。「仲記唔記得『中國電訊商會』呀?」我點頭。

記得,點會唔記得!成班香港二三流中資電訊老闆、人搞佢又搞嗰個「商會」吖嘛!呢啲濕鳩商會,每逢選舉年都無啦啦多一百幾十個㗎啦,要嚟種票吖嘛!

「我啱啱當選咗佢哋嘅下屆主席,」Simon好整以暇、面上不無驕傲嘅神情。「我想你到時都喺商會幫手,我預咗你做秘書長㗎!」

唔撚係啩!?我仲唔夠多嘢做咩?湊你一個都做到hihi啦,仲要湊埋其他唔臭米氣嘅「委員」?你殺咗我好過!

更何況,無厘啦更整個咁嘅濕鳩親中商會「秘書長」銜頭,我以後仲使出嚟行嘅?我啲政界「客仔」見到我都掉頭走啦!你估真係聯合國秘書長咩!

「多謝你咁俾面喎!」我嘗試推庄。「不過,我喺公司嘅嘢已經咁多,我怕我真係應付唔嚟呀……」淨係幫你抿屎都做到「七、十一」啦!

「放心啦,唔係好多嘢你做,到時你會有秘書幫手;」佢仍然一派淡定。「你讀政治㗎嘛,入商會係好好嘅發揮機會嚟㗎!到時我仲有好多嘢要你幫手!」

親中、商會、政治、幫手……唔怪得之成幾皮嘢一個月「供奉關公」都咁順攤啦!

我唔敢肯定,但我有八九成把握,Simon睇嚟對從政有興趣……

God save Hong Kong.


晚上十點,屋企。

「哈哈哈哈哈哈!你個孤寒老細諗住叫你幫手推佢參政?!」電話嘅另一端,傳嚟Colette嘅喪笑聲。「我係咪陀仔陀到幻聽呀?哈哈哈哈!」

就算呢個故事完全唔關佢事都好,我寫小說,點可能冇呢個女人出場㗎?!2007年嘅Colette,陀緊佢嘅第二胎。冇變嘅係,我同佢仍然保持聯絡。我間中同佢呻吓喺香港工作嘅嘢,佢間中同我呻吓喺美國湊仔嘅嘢。

好朋友就係要嚟互相釋放負能量㗎啦!

「佢真係好似當𠱁細路仔咁𠱁你!」Colette繼續講。「以為俾份公關合約滿足吓你,你就會聽聽話話幫佢參選!哈哈哈!佢太唔了解你喇!」

「𠱁我係一件事,佢諗住製造Opinion Leader形象亦都係其中原因;」我答佢。「講真,俾晒位佢去做OL,佢都未必做到囉;咁冇料到,點答問題呀!」

「佢諗住你會幫佢答嘛!你寫好晒答案、做人肉teleprompter,咁佢咪影帝囉!」

「Alan呀,」Colette轉咗個比較認真嘅tone。「有冇諗過,你都係時候move on喇。」

「連你都咁覺得?」我問佢。姑姐咁講,佢都咁講,其實我又點會唔知;不過,話咁易咩。

「Hmmm……你當日做呢份工,都不外乎為咗錢同權力;而家你兩樣都有啦!跟住落嚟嘅日子,你一係就繼續俾佢牽住個鼻四圍走,睇吓何時何地扯上一單真係會出事嘅M&A。一係就幫佢參選從政,幫佢做個被北京『祝福』嘅候選人;」Colette好似以前咁,幫我分析局勢。

「我諗,呢兩樣都唔會係你想做嘅嘢,試問你而家仲唔抽身的話,等幾時?你以前幫個鄉下佬選地方議會,勉強都可以話係為民生;呢次如果你幫佢選,你又點同自己交代呢?」

點交代係另外一回事,我份人唔係咁難服侍,通常打開本存摺就已經夠同自己交代;但係Colette都講得好有道理。坦白講,我都唔係冇諗過;只不過,諗同做係兩回事。我都有visible咗我啲求職profile,亦都有收到查詢。但始終,真係要「執過位、起過風」的話,牽一髮動全身;我仍然未有足夠嘅準備去「move on」。

「我知道,你唔係好鍾意接受新事物;工作係咁,感情都係咁;」佢好似睇通我諗乜咁。梗係啦,我哋識咗十七年喇。「感情嘅事,我唔諗住煩你喇。但係事業上,我真係覺得,你係時候move on。因為我覺得,你可以achieve更多!其實我都好討厭生仔,又痛又辛苦;但唔生過,又點知原來睇住個小朋友長大,原來係件好滿足嘅事情?」

你個衰婆早兩年同我呻,半夜三更起身餵仔、掃風、一個唔覺意成餐奶嘔返晒出嚟又要從頭餵過嗰陣,又唔見你同我講好滿足?!

「我嘅老朋友,係時候迎接你人生中另一個adventure喇!」Colette總括佢嘅意見。「舊嘅唔去,新嘅又點嚟喎!」

我幫人搞選舉工程,獨孤一味只向錢看。「If you’re good at something, never do it for free.」你有乜嘢政治理念,你點樣想救萬民於水深火熱,你留返同選民講;我只係一個收錢做嘢嘅僱傭兵,你出到我個價,我就開工。

你哋可能會覺得我好現實好市儈,呢點我唔會否認。當你試過喺兩三個月內,由乜都有俾人搞到乜都冇,仲要趕住棚尾拉箱走人嗰陣,我諗你會比較明白我點解會咁。

不過,無論點諗都好,我都唔覺得,Simon呢條孤寒喱會捨得俾錢去做呢樣嘢;到頭來都係吹水嘅居多。一份PR retainer contract就想我幫你搞壇咁大鑊嘅嘢,你當我啲專業知識係十二年免費教育嘅一部份呀?!

或者Colette講得啱,我都係時候變喇。


星期四早上,公司。

話就話係時候變啫,都要繼續返工嘅;如果唔係就首先變失業漢。

我打俾Renee,通知佢琴日嘅「好消息」。

「咦?咁峰迴路轉?」已經打定輸數嘅Renee,喺我話佢知Simon嘅決定後,覺得幾不可思議。「我見佢嗰日聽presentation嗰個不耐煩樣,仲以為凶多吉少𠻹!」

「我都以為衰咗㗎,」我其實都有同感。「點知佢講講吓又話ok喎!點都好啦,你哋準備好啲contract之類嘅嘢,我同佢夾好schedule之後,再上嚟傾啦!」

「冇問題啦,啲嘢一早準備好晒㗎喇!希望我哋合作愉快!」Renee講完後轉話題。「係喎,你今晚得唔得閒呀?食餐飯吖不如?」

「好呀!Renee姐點話點好啦!」我好輕鬆咁答佢。

「好,咁老時間老地方啦!」


同日晚上八點,老地方,即係IFC禮鮨。

禮鮨係我嘅飯堂。
禮鮨係我嘅飯堂。
禮鮨係我嘅飯堂。
好重要所以講三次。

老時間係八點。

「點呀靚女,」我食緊雞泡魚乾送大吟醸。「咁快就請我食飯慶祝呀?」

「請食飯同慶祝就簡單啦,幾時都得;」Renee冇食嘢,齋飲大吟醸。「我搵你,其實係有啲嘢同你傾。」

「有乜好嘢益我呢?」我問佢。

「就咁,Richard托我帶個message俾你;」Richard係佢老細,其實我同佢都識咗五六年,唔係好熟嗰隻。「佢叫我問你:有冇興趣過嚟我哋公司做?」

Job offer?睇嚟,連個時勢都好似想要我轉工咁……

入Agency做公關,hmmm……呢樣我真係未諗過喎。

(待續)



本故事人物及情節如有雷同,實屬巧合。
CC BY-NC-ND 2.0 版权声明

喜欢我的文章吗?
别忘了给点支持与赞赏,让我知道创作的路上有你陪伴。

加载中…
加载中…

发布评论