Chechin
Chechin

哲學男子 目前過著輪班生活 喜歡聊天,大家沒事就多來聊聊吧 希望每天都可以有發新文 哲學討論、英文翻譯、小說、情感討論 想寫自己想寫的東西

英文歌曲翻譯:Lady Gaga - Million Reasons

如果在乎你的人,就會越過所有話語了解你的想法。藉口,誰都明白,可是不想離開的人不會懂、不想懂,只是想要一個留在你身邊的理由。你也有過這樣的經驗嗎?來聽聽這首居然是Lady Gaga唱的歌吧!

官方版:

現場版:大家會看維多利亞秀嗎?超推薦!超多大牌歌手唱現場都超棒的!

Million Reasons

You're giving me a million reasons to let you go
你給我一百萬個理由讓你離開

You're giving me a million reasons to quit the show
你給我一百萬個理由結束這場表演

You're giving me a million reasons
你給我一百萬個理由

Give me a million reasons
給我一百萬個理由

Giving me a million reasons
給我一百萬個理由

About a million reasons
約莫一百萬個理由

If I had a highway, I would run for the hills
如果有高速公路,我就會奔過高山野嶺

If you could find a dry way, I'd forever be still
如果你可以找到乾燥的方法,我就會一輩子保持不變

But you're giving me a million reasons
但你總給我百萬個理由

Give me a million reasons
給我百萬個理由

Giving me a million reasons
給我一百萬個理由推託

About a million reasons
講了大概一百萬個理由那麼多

I bow down to pray
我躬下身禱告

I try to make the worst seem better
我試著讓最糟糕的事情們看起來變好一點

Lord, show me the way
上帝啊,指示我一些方法吧

To cut through all his worn out leather
讓我不要再相信他那些爛理由了(剪開他所有破爛的皮革)

I've got a hundred million reasons to walk away
我已經聽了一億個要我離開的理由

But, baby, I just need one good one to stay
可是親愛的,我只需要一個好理由留下

Head stuck in a cycle, I look off and I stare
我的腦袋鬼打牆般塞住了,我望著、凝視著

It's like that I've stopped breathing, but completely aware
就像是我已經停住了呼吸,但我是完全清醒的

'Cause you're giving me a million reasons
只因為你給我一百萬個理由

Give me a million reasons
給了我一百萬個理由

Giving me a million reasons
給我一百萬個理由

About a million reasons
約莫一百萬個理由

And if you say something that you might even mean
如果你說有些是你真心的

It's hard to even fathom which parts I should believe
我也很難捉摸哪個部分才是我能夠相信的

'Cause you're giving me a million reasons
因為你總是給我一百萬個理由

Give me a million reasons
講了一百萬個理由

Giving me a million reasons
說了一百萬個藉口

About a million reasons
大概一百萬個藉口這麼多

I bow down to pray
我躬下身來祈禱

I try to make the worst seem better
我想試著讓所有糟糕透頂的事情看起來好一些

Lord, show me the way
上帝啊,請指引我一點方向吧

To cut through all his worn out leather
讓我越過這個人所有老掉牙的把戲

I've got a hundred million reasons to walk away
我已經從他那裡聽了一億個要我滾開的理由了

But, baby, I just need one good one to stay
可是,我最愛的你啊,我只是需要一個、只要一個好的理由留下

Oh, baby, I'm bleeding, bleeding, ey...
哦,寶貝啊,我在流血、我的心正流淌著血啊

Can't you give me what I'm needing, needing?
難道你就不能給我我需要的嗎?

Every heartbreak makes it hard to keep the faith
每一次心碎都讓我很難堅持著信念

But, baby, I just need one good one
但親愛的,我只是需要一個、一個好的理由

Good one, good one, good one, good one, good one
一個好的、讓我知道你真的希望我留下的理由

When I bow down to pray
當我躬下身來禱告

I try to make the worst seem better
我試圖讓最糟的一切看起來沒那麼差

Lord, show me the way
神啊,請告訴我該怎麼辦吧

To cut through all his worn out leather
我要怎樣擺脫眼前這個滿是理由的臭皮囊

I've got a hundred million reasons to walk away
我已經聽了一億個要我離開的理由

But, baby, I just need one good one, good one
可是親愛的,我只需要一個、一個好的理由

Tell me that you'll be the good one, good one
告訴我你會是好的、一個好的理由

Baby, I just need one good one to stay
最愛的你啊,我就只是需要一個好的理由留下來啊

CC BY-NC-ND 2.0 版权声明

喜欢我的文章吗?
别忘了给点支持与赞赏,让我知道创作的路上有你陪伴。

加载中…

发布评论