貝星人
貝星人

闢一塊心田,自個兒筆耕。嗜好太多,時間太少。想隨心所欲,亦隨波逐流。主修心理學,NLP高級執行師、註冊催眠治療師。愛動物、愛寫作、愛學外語,重複學習、忘記、再學習。不擅長運動,相信 Thoughts Are Things,2019 年參加大阪初馬,因為堅持,所以完成。2021 年由香港出走到英國,開展人生下半場大冒險。

【廣東話】俹簁、蛇𠺌、娿哿

廣東話其實真係好有趣

我愛廣東話

粵語,又叫廣東話,又叫白話,係我嘅母語,係「真.香港人」嘅母語,但未必係「新.香港人」嘅母語。

廣東話對我嚟講,唔只係一種語言,廣東話嘅港產片、電視劇、廣東歌都係陪住我成長嘅回憶,廣東話係我嘅根,亦係香港人嘅一份身分認同。

事實上,就算書面語嘅中文寫得再流暢、文筆再好,始終都代替唔到廣東話嗰種「到肉」。廣東話同繁體字一樣,如果再唔用,可能有一朝無得再用。

所以,買少見少嘅嘢,係時候要珍惜。


廣東話無得寫?

由 ICQ 年代(或 MSN / WhatsApp)打字傾偈開始,就發覺好多廣東話都無得寫出嚟(其實係唔識寫)。我哋由細講到大嘅母語,喺學校係無老師好好教過我哋點寫,做功課、讀課文全部都係「書面語」嘅中文,但每日講嘅廣東話呢?無人教過,就係咁,當去到 Texting 年代就發現大家都係「半文盲」咁,好多字都係借同音字或借啲英文串法去拼返個音出嚟,同一個詞語,可以人人寫法唔同,所以我成日同外國朋友講:學廣東話難過學普通話好多!但係廣東話係有趣好多!

呢篇文,純粹就係想寫下啲我本來唔識寫嘅廣東話。


三個女,你點揀?

從前,有戶人家有三個女,三個都靚,但係大女做嘢好俹簁,樣樣都求求其其、是是但但;二女就勁蛇𠺌,船頭驚鬼、船尾驚賊,做唔到大事嘅;三女呢就好鬼娿哿,每次出街食飯都硬係有選擇困難症咁,左諗右諗都揸唔定主意。

如果一定要你揀同其中一個女一齊,你會點揀?

A. 俹簁

B. 蛇𠺌

C. 娿哿


俹簁

意思:形容啲人做嘢求其、是但、唔認真、無責任感。

通常寫咗做「乸西」/「嗱西」/「La 西」。

【俹】laa2

【簁】sai1

(呢兩個字我喺《朗文中文高級新辭典》同《現代中國語文字典》都查唔到。)


蛇𠺌

意思:形容啲人好細膽、成日驚驚青青,無鬼用。

通常寫咗做「蛇 Gwei」,有人話「蛇𠺌」係源自英文「Scared」,又有啲似咁!

【蛇】se4

【𠺌】gwe1

(「𠺌」字我喺《朗文中文高級新辭典》同《現代中國語文字典》都查唔到。)


娿哿

意思:形容啲人好姿整、三心兩意。

通常寫咗做「痾 Gor」/ 「痾個」。

【娿】o1 / ngo1

【哿】go6

(「娿」字我喺《朗文中文高級新辭典》同《現代中國語文字典》都查唔到。)

(「哿」字《朗文中文高級新辭典》有收錄,標粵音 go2 「古可切」,表示稱許之詞。好:哿矣能言。)


三個女,我點揀?

我揀 B. 蛇𠺌。

俹簁起上嚟可以好難頂,唔係個人問題咁簡單,會影響埋其他人,頂唔順啲人做嘢好俹簁(除咗自己 XD)。

娿哿又都好難搞,我係急急子,夾住啲人成日姿姿整整,搞一世都未出到門口,或者係乜都揸唔到主意嘅,我會好急好忟。

相比之下,蛇𠺌無咁討厭,如果個女仔靚,可能仲幾可愛。

CC BY-NC-ND 2.0 版权声明

喜欢我的文章吗?
别忘了给点支持与赞赏,让我知道创作的路上有你陪伴。

加载中…

发布评论