【感恩日誌240713-14】樂在其中

可苦·可樂
·
·
IPFS
·
周末好節目就是與家人相聚,一起看電影,再吃晚餐。難得一起樂在其中。

這兩星期總是天陰下雨,連周末也不例外,真的掃興。然而仍無損我與家人一起相聚的興致!

周六下午約好一行八人一起看電影,醉翁之意不在酒,最重要是一家人聚在一起。開開心心看完戲,便一起到附近晚膳,終於試了那家韓國拌飯,烤雞肉非常美味,但辣醬偏甜,不夠正宗,但以異鄉的質素已很不錯了!

周日到西人教會聚會,其中一首詩歌是〈聖法蘭西斯禱文〉,唱著很受安慰。求主助我少想到自己,多想到神和別人。我的事都在主手中,不用掛心。

Make me a channel of your peace.
Where there is hatred let me bring your love;
Where there is injury your pardon, Lord;
And where there's doubt true faith in you.

Oh, Master grant that I may never seek
So much to be consoled as to console;
To be understood as to understand;
To be loved as to love with all my soul.

Make me a channel of your peace.
Where there's despair in life let me bring hope;
Where there is darkness, only light;
And where there's sadness, ever joy.

Oh, Master grant that I may never seek
So much to be consoled as to console;
|To be understood as to understand;
To be loved as to love with all my soul.

Make me a channel of your peace.
It is in pardoning that we are pardoned;
In giving to all men that we receive;
And in dying that we're born to eternal life.

平平靜靜又一天!明天又開始忙碌的一周。將心交託給主,天父在感情上為我預備的必定最好,無論是一位愛主又願意與我同走天路的弟兄,還是以後保持單身生活下去,只要出自天父的旨意,必定是最美好且最適合我的安排!好好放下,不拖不欠,現在先繼續獨自生活,靠主努力走下去。唯有放手let go,相信天父各樣美好的心意,我才能獲得真正的喜樂!

CC BY-NC-ND 4.0 授权

喜欢我的作品吗?别忘了给予支持与赞赏,让我知道在创作的路上有你陪伴,一起延续这份热忱!