Chechin
Chechin

哲學男子 目前過著輪班生活 喜歡聊天,大家沒事就多來聊聊吧 希望每天都可以有發新文 哲學討論、英文翻譯、小說、情感討論 想寫自己想寫的東西

英文歌曲翻譯:Beyoncé - Halo

情人眼裡出西施,情人眼裡都光環~準備好一起來感受幸福了嗎!一起來聽聽這首歌吧!

這首歌沒想到也好久了!!但不管過了多久聽到,還是覺得超級好聽!而且超滿幸福的感覺!希望也能帶給大家幸福~

按照慣例:上音樂~

Beyoncé - Halo

Remember those walls I built
記得那些我築起的牆
Well baby they tumbling down
然而,寶貝他們已經都倒下了
And they didn't even put up a fight
並且它們連反抗都沒有
They didn't even make a sound
它們也沒發出一點聲響
I found a way to let you in
我找到個方法讓你進入我的世界
But I never really had a doubt
但我真地沒產生過任何一個疑慮
Standing in the light of your halo
站在你光環下的光芒之中
I got my angel now
我現在已經找到我的天使了


It's like I've been awakened
就像是我已經清醒過來
Every rule I had you breaking
我身上的任何規則你都逐一打破
It's the risk that I'm taking
這是我所冒的風險
I ain't never gonna shut you out
我從沒想過把你阻擋在外
Everywhere I'm looking now
我現在所看的每個地方
I'm surrounded by your embrace
都是被你所擁抱著的
Baby I can see your halo
寶貝我可以看見你的光環
You know you're my saving grace
你知道你就是我的救贖
You're everything I need and more
你就是我所需要的一切,可能還超過
It's written all over your face
一切都已經寫在你的臉上了
Baby I can feel your halo
寶貝我可以感受到你的光環
Pray it won't fade away
我祈禱它永不退去


I can feel your halo halo halo
我可以感受到你的光環
I can see your halo halo halo
我可以感受到你的光環
I can feel your halo halo halo
我可以感受到你的光環
I can see your halo halo halo
我可以感受到你的光環


Hit me like a ray of sun
就像太陽的光線照耀了我
Burning through my darkest night
在我最黑暗的夜晚燃起光亮
You're the only one that I want
你是我唯一想要的
Think I'm addicted to your light
我想我已經對你的光芒上癮了
I swore I'd never fall again
我曾發誓過我不會再次墜落情網
But this don't even feel like falling
但這次感覺已經不只是墜落而已
Gravity can't forget
還好引力不會忘記
To pull me back to the ground again
將我再次拉回到現實


Feels like I've been awakened
覺得我好像已經清醒
Every rule I had you breaking
我所有的規則你都打破了
It's the risk that I'm taking
這是我冒的風險
I'm never gonna shut you out
我永遠都不會將你拒於門外


Everywhere I'm looking now
我所有看到的地方
I'm surrounded by your embrace
都被你溫柔地環抱著
Baby I can feel your halo
寶貝我能感受到你的光環
Pray it won't fade away
我祈禱著這永不消退


I can feel your halo halo halo
我可以感受到你的光環
I can see your halo halo halo
我可以感受到你的光環
I can feel your halo halo halo
我可以感受到你的光環
I can see your halo halo halo
我可以感受到你的光環


Everywhere I'm looking now
我現在所看到每個地方
I'm surrounded by your embrace
我都是被你擁抱著的
Baby I can see your halo
寶貝我可以看見你的光環
You know you're my saving grace
你知道你就是我的救贖
You're everything I need and more
你就是我需要的一切,可能還更多
It's written all over your face
一切都寫在你的臉上
Baby I can feel your halo
寶貝我可以感受到你的光環
Pray it won't fade away
祈禱它永遠明亮


I can feel your halo halo
我可以感受到你的光環
I can see your halo halo halo
我可以感受到你的光環
I can feel your halo halo halo
我可以感受到你的光環
I can see your halo halo halo
我可以感受到你的光環


後記

saving grace 有人說是可取之處、也有人說是救命稻草,也有人翻守護神。我覺得都有道理,我認為整個歌曲的感受,我會偏向救命稻草,不然我整首都在看著你的光環,說你是我可取之處,太不美了吧!!!!我家又不是停電!!!!所以最後我決定翻成救贖,比較符合整首歌的意境。如果有專業的,請指正,也歡迎討論。

fall掉落,也可能是fall in love,因為後面gravity的關係,讓我好猶豫該怎麼翻,如果直接翻譯成深陷愛情,就沒辦法好好接上後面的重力。加上我不喜歡過度翻譯原本的意思,所以連該不該理解成fall in love,我都好猶豫啊。歡迎大家提供想法意見。

總之,不管怎樣,大家都要幸福喔ˊˇˋ找到帶著光環的那個人!!!(Beyonce好正!!!


CC BY-NC-ND 2.0 版权声明

喜欢我的文章吗?
别忘了给点支持与赞赏,让我知道创作的路上有你陪伴。

加载中…

发布评论