Chechin
Chechin

哲學男子 目前過著輪班生活 喜歡聊天,大家沒事就多來聊聊吧 希望每天都可以有發新文 哲學討論、英文翻譯、小說、情感討論 想寫自己想寫的東西

英文歌曲翻譯:Sam Hunt - Take Your Time

暗戀總是讓人瘋狂,但不要犯罪啊啊啊啊!
這是一首我很喜歡的歌,鄉村樂就是這樣讓人輕鬆自在。但這一切是在我認真看完歌詞之前的想法。天啊,不要犯罪啊啊啊啊啊!!!!!!

欲知詳情,音樂先放下去:

Sam Hunt - Take Your Time (Official Music Video)

I don't know if you were looking at me or not
我不知道你是否在看著我

You probably smile like that all the time
你可能總是那樣笑著

And I don't mean to bother you but
我並不想故意打擾你,但

I couldn't just walk by
我不能就只是路過

And not say, "Hi"
而不說聲嗨

And I know your name
我知道你的名字

'Cause everybody in here knows your name
因為這裡的每個人都知道你的名字

And you're not looking for anything right now
而你現在並沒有在尋求任何東西

So I don't wanna come on strong
所以我也不想要太過強硬

Don't get me wrong
不要誤解我


Your eyes are so intimidating
你的雙眼怎麼會那麼嚇人

My heart is pounding but
讓我的心臟怦怦跳個不停,但

It's just a conversation

這就只不過就是段對話

No, girl I'm not wasted
不,女孩,我並沒有喝醉

You don't know me
你不知道我是怎樣的人

I don't know you but I want to
我也不知道你是如何,但我想要


I don't wanna steal your freedom
我不想要偷偷剝奪你的自由

I don't wanna change your mind
我也不想要改變你的心意

I don't have to make you love me
我也不是一定要你愛上我

I just wanna take your time
我只是想要占用你一點時間


I don't wanna wreck your Friday
我不想要搞砸你的星期五

I ain't gonna waste my lines
我也不打算浪費我的計畫

I don't have to take your heart
我不必要佔據你的內心

I just wanna take your time
我只是想要跟你借點時間


And I know it starts with "Hello"
我明白這一切都始於一聲招呼

And the next thing you know you're trying to be nice
接著你知道你只是想要保持友善

And some guys getting too close
而有些人就靠得太近

Trying to pick you up
試著把你帶走

Trying to get you drunk
試著讓你喝醉


And I'm sure one of your friends is about to come over here
而我很確定你其中一個朋友正趕來這裡

'Cause she's supposed to save you from random guys
因為它應該要將你從這些亂七八糟的人中救走

That talk too much and wanna stay too long
他們跟你聊得太久,而且也待太久了

It's the same old song and dance but I think you know it well
這是同樣的老歌與舞,但我想你應該也知道


You could've rolled your eyes
你可能對我大翻白眼

Told me to go to hell
接著叫我去死

Could've walked away
然後轉身離開

But you're still here
但你還在這裡

And I'm still here
而我也在這裡

Come on let's see where it goes
那就來吧,我們看看會有怎樣的發展


I don't wanna steal your freedom
我不想要偷走你的自由

I don't wanna change your mind
我也不想要你改變想法

I don't have to make you love me
我不用你一定要愛上我

I just wanna take your time
我只想要你的一點時間


I don't have to meet your mother
我不用去見你的媽媽

We don't have to cross that line
我們不用跨過那條線

I don't wanna steal your covers
我不想要把你的保護層拿走

I just wanna take your time
我只想要跟你給我點時間


I don't wanna go home with you
我沒想過要跟你回家

I just wanna be alone with you
我只想要跟你相互作伴


I don't wanna steal your freedom
我不想要奪走你的自由

I don't wanna change your mind
我也不想要你改變心意

I don't have to make you love me
我沒有一定要你愛上我

I just wanna take your time
我只想要占用你一點時間


I don't wanna blow your phone up
我不想要瘋狂打你的電話

I just wanna blow your mind
我只想要讓你難以忘懷

I don't have to take your heart
我也不是一定要帶走你的心

I just wanna take your time
我只是想要跟你借點時間


No, I ain't gotta call you baby
不,我沒打算要叫你寶貝

And I ain't gotta call you mine
並且我也沒有打算讓你成為我的專屬

I don't have to take your heart
我不打算要佔據你的心

I just wanna take your time
我只想要你的一點時間而已


這首歌有種James Blunt的you're beautiful的那種幻想感,但是人家沒有犯罪啊啊啊啊啊啊。恩...這首可能也沒有犯罪,但...請單相思的大家自重啊啊啊啊啊。

CC BY-NC-ND 2.0 版权声明

喜欢我的文章吗?
别忘了给点支持与赞赏,让我知道创作的路上有你陪伴。

加载中…

发布评论