李雨夢
李雨夢

獨立記者。前《蘋果日報》記者/主播,曾為《明周文化》專題組成員。願能在亂世中守護真相。 FB : https://www.facebook.com/leeyumung IG : https://www.instagram.com/leeyumung/

【🇵🇱波蘭現場】烏克蘭難民︰Bogdana (18歲)

🏠 Hometown: Vinnytsia
🇮🇪 Destination: Ireland

我是在3月23日跟媽媽離開家裡,然後去到利維夫逗留了數天,再去到邊境。在邊境那邊有很多人在排隊,我們排了差不多十小時,裡面有很多小孩及長者。雖然我的家鄉沒有基輔、馬里烏波、哈爾科夫等地危險,但幾乎每天早上4點20分都會聽到火箭的噪音,我感到很害怕。

我的父親留了在烏克蘭,他是一名軍人,正在為我們的國家而戰鬥,我很擔心他,也感到很焦慮。希望一切將會好起來,有很多烏克蘭人已經失去他們的親人和家園,沒有地方居住,這些事情都令人心碎。

然而,烏克蘭人很勇敢,我們一定會獲得勝利,只是仍然需要一些時間。事實上,我並不想離開我的國家,目前只是被迫要離開,待戰爭完結之後,我希望回去烏克蘭。

I left my home to Lviv on 23 March. I stayed in Lviv for couple of days then I went to border with my mum. A lot of people in the border. We had been staying in the line for around 10 hours. There was a lot of kids and elderlies. 

My father is soldier. I feel very anxious and worry about him. I hope everything will be alright. A lot of people in Ukraine lost their relative and home, they have no place to live. It’s so heartbreaking. 

My hometown is not dangerous as Kyiv, Mariupol, Kharkiv. But we still always hear the noise of rockets. I feel scared. It had been happening everyday at 4:20am. 

I came here with my mum. my father stayed in Ukraine. He is fighting for our country. Our people are very brave. We definitely will win but it need to take some time. I didn’t want to leave my country but we are forced to leave. I want to go back after the war.

(Special thanks to Ukrainian Oleg for the translation)


#烏克蘭 #烏俄戰爭 #俄國侵烏 #ukraine #russiainvadeukraine #border

CC BY-NC-ND 2.0 版权声明

喜欢我的文章吗?
别忘了给点支持与赞赏,让我知道创作的路上有你陪伴。

加载中…
加载中…

发布评论