赤藍
赤藍

https://m.cmx.im/@knh190

九〇宣言 - 90s Manifesto

九月十七日紐約文化沙龍,兩年後的第一次線下活動,見到了張潔平老師。我簡單聊了我對「去中心」社交媒體和公民社群的看法。這裡的宣言代表了我的同齡人共有的看法和緊迫感。也許會有和 Matters 共事的機會。也想從 Matters 觀察學到我可以自己做什麼。

我出生在九〇年代。
I was born in the 90s.

我受益於二十年的經濟高速增長,並受到了良好的教育。
I benefitted from high speed economy growth lasting 20 years, and I have acquired good education.

曾連接在一起的世界,正在倒退、解體。
The world's old connections are being reversed and falling apart.

我們所寄身的話語空間、賴以生存的生存空間,正受到失序的政治無須置疑的直接威脅。
The speech space and the living space we reside in are undoubtedly under direct threat of disordered politics.

我不知道未來。但我必須有所行動。
I do not know about the future. But I must act.

和有相同憂慮的人站在一起。
Stand with people who foresee the same concerns.

以無差別的技術、媒體連接更廣闊的社群。
Build wider communities with inclusive technology and media.

開放聽取。認真對話。
Be open to listen. Be ready to talk.

拒絕箴言。撫養共識。
Unbelieve doctrines. Invest in consensus.

照顧好自己,它是關心世界的重要一部分。
Do self care, as it is also a part of caring about the world.

你不是孤身一人。你是所有人的一部分。
You are not alone. You are a member of all.

我所生存的空間讓我的行動更加緊迫。
My living space makes it more urgent.

CC BY-NC-ND 2.0 版权声明

喜欢我的文章吗?
别忘了给点支持与赞赏,让我知道创作的路上有你陪伴。

加载中…

发布评论