Orli 谷語語
Orli 谷語語

Reading, writing and painting.

閱讀每個平凡的日子 捕捉隱藏的幸福滋味Read every ordinary day, discover the hidden happiness.

這天,我心血來潮,決定到家附近小山上的公園探險,離家5分鐘的路程,我從來沒去過,只有路過時曾經瞥見一路向上的小路,相當吸引人。沿著坡道,窄小的樓梯通向廣闊的山邊小天地,這裏有一些常見的、給孩子玩的遊樂設施,再往裡頭走,出現了很大的沙坑、網狀攀爬架與在半空中的管狀網繩走道,接下來還有大人也躍躍欲試的超高、超長溜滑梯,旁邊是滑草坪,一個一個驚喜跟著我的腳步蹦然而出,最後滑索道竟然出現在我眼前,真是挖到寶了!

  One day, I had a whim to go on an adventure. I went to a five-minute walk hill park from my home. I have never been there before though the long and narrow path of the park was quite inviting when passing by. Walking along with the upward path, a kids’ little world by the mountain came into my sight. First, there were amusement facilities. Then a huge sandbox, a mesh climbing frame and a tube-shape mesh skywalk were capturing my attention. On the other side, a long and high slide like waterfall was running down. Next to the slide was a slope for grass sliding. One by one surprises were jumping out with my steps. Then how unbelievable it was! A zip-line was waiting for me!

在繁忙的街道上,我發現了世外桃源,不只是因為這些設施,還有一棵樹。大大的樹蔭下,一個可以發呆,可以愜意,一個微風可以吹走煩惱的休憩處,在這個平凡的日子,我捕捉到了隱藏的幸福滋味。

Up the hectic street, I found a paradise not only because of these facilities, but a tree. It was a place where I could have a time, being quiet and calm, a place where the breeze could blows away worries. On an ordinary day, I had a bite of happiness.


後記:準備離開時,我走到公園後方,那邊有一片草地,沿著曲路,兩扇竹扉映入眼簾,彷彿會通到另一個時空,這又是另一個冒險了。

Postscript: When it was time to leave, I walked to the back of the park. The lawn was in front of me. The crooked path led me to a bamboo-made gate. Going through it seemed that I could travel in time. This was another adventure. 



CC BY-NC-ND 2.0 版权声明

喜欢我的文章吗?
别忘了给点支持与赞赏,让我知道创作的路上有你陪伴。

加载中…

发布评论