IF
IF

此 Matters 帳戶已停用,請勿加入。如有興趣閱讀我的文章,請前往: https://www.patreon.com/herrfung Medium 累積超過一百萬 claps 嘅廣東話作者。小說 《當首爾仍是叫漢城的那些年》系列、《北角演義》、《初雪》、《中環遊戲》作者。

北角演義(後記)

人生榮辱 限元必有休咎

離開咗公關公司之後,我有咩打算?

我搭的士出咗銅鑼灣,去皇室堡買咗部「小白」(Macbook),然後去咗 Pacific Coffee 飲啡。八點幾,我返咗去接 Winnie 放工,安撫一吓睇嚟應該比我更受重創嘅佢。

我冇同姑姐講我辭咗職,只係話佢聽我攞咗大假唞吓。我唔係想呃佢(亦都冇必要),只不過喺呢個 moment,比離職更難受嘅事情,就係解釋點解要離職。Gwyneth 估到發生咩事,但佢冇踢爆我。我呢個妹可愛起嚟嗰陣,係好討人喜歡嘅。

第二日我瞓到十一點先起身,感覺非常清新;I feel like a whole new man!

咁即係點?

即係話,短期嚟講,我非常 enjoy 呢種突如其來嘅清閒,非常享受活在當下嘅感覺;長遠嚟講,我其實冇咩方向,唔知應該要做乜;不過,暫時都唔撚 care。

一個啱啱被林肯解放咗嘅黑奴,係唔會趕住去 jobsdb 登記搵工嘅。特別係呢個黑奴個雇主已經同佢清晒啲棉花數,佢袋住錢咁被「解放」。


我 回頭再望某年 像失色照片 乍現眼前這個 茫然困惑少年 願一生以歌 投入每天永不變任舊日路上風聲取笑我 任舊日萬念俱灰也經過我最愛的歌最後總算唱過 無用再爭取更多

我記得喺離職後幾日,我個腦都係 loop 住呢首歌 — 雖然,我知道我只不過係「暫別」,我仲未叻到咁後生就唔使撈。但係,當年張國榮何嘗唔係咁咩?佢之後都出返嚟、繼續做返佢之前做緊嘅嘢啦。

離職之後,我冇去旅行(Winnie 攞唔到假),亦冇去做啲乜嘢嚟「洗滌心靈」。我只係好 hea 咁過咗兩三個禮拜,自己一個人去睇戲、行街、搵朋友食吓飯、喱埋喺某漫畫茶座度喪煲漫畫etc。咁多年嚟,我甚少單身嘅日子,亦甚少「踎墩」嘅日子。今次雖然唔係單身,但自己踎墩、女朋友工作繁忙,我終於可以體會一吓「其實毒撚一個更開心」嘅日子。

之前過檔嗰陣,我得個 weekend 休息就要返新工;呢次仲唔輪到我唞返夠本?!

呢段日子裏面,有一件事真係值得一提:我個過期阿姐 Ophelia 某日竟然 call 我問公事!離咗職佢竟然仲夠膽問我 S 記某個 in the pipeline 嘅訪問細節!又一次證明,呢個女人真係腦栓塞嘅(或者腦生蝨都得)。

安樂嘅日子,一直過到聖誕後,我又開始按奈不住,開始去搵工。我唔係一個「唔襟得悶」嘅人,只不過,之前得閒死唔得閒病嘅日子過得太耐(兩年喇),一時間日日游手好閒嘅日子落差太大,習慣唔到。

然後,喺一月尾,我就已經成為某國際學校嘅 PR and publications manager,專門幫學校搞門面嘢,兼 fund raising。

如果,你問我,喺 Soliloquize 呢段日子,有乜錢銀以外嘅實際裨益的話,我喺 S 記 Academic Program 嘅日子 pitch 嘅 top stories 應該係最有助力嘅一件「功德」。間國際學校睇咗嗰堆 clippings 之後,唔使諗好耐就請咗我。

當時我嘅諗法係,如果一切無風無浪的話,我同 Winnie 結婚生仔都只不過係時間問題。喺香港,有好多人為咗攞個 P - 1(定係 Hibor+1?)嘅特惠利率供樓而打崩頭想入銀行做。我就寧願因為「學校一定收」而為咗粒當時仲未受精嘅卵子,入定國際學校做。

問心嗰句:做咗人哋父母嗰啲,如果「有間國際學校肯收你個仔/女讀到高中畢業」同埋「有層樓俾你供平啲」兩樣呢揀,你會揀邊樣?兩樣都有 discount,你覺得投資喺你個細路嘅前途好啲、定係投資喺舊磚頭上好啲?

唔使答我,你哋答自己得㗎喇。

但事實證明,無論係我同間學校嘅關係,定係我同香港呢個城市嘅關係,都等唔到呢一日。做人嘅嘢就係咁,plan 你即管 plan,最後嘅故事發展,事主就完全冇 say。

我離開咗公關公司之後,Winnie 都唔坐得好耐。佢喺佢嗰一年嘅「綁約期」過咗之後,就離開咗隻「賊船」,進入咗某間旗艦級化妝品公司嘅其中一個品牌,成為咗 in-house 嘅「娘娘」。

一個著住 Martin Margiela 同 Vivienne Westwood、踢住對 Christian Louboutin 返工嘅國際級化妝品公司公關經理,除咗聽落都覺得 sexy 之外,啲強烈嘅氣場都「爸爸聲」湧晒出嚟啦!

喺我離開之後,公司請咗個行內公認「講就兇狠、做就碌撚」嘅老屎忽 Stephen 入去做 GM。個老屎忽比 Richard 更加好大喜功、對住客就更加卑躬屈膝。佢對自己人亦更加不近人情,上任後櫈都未坐暖,就 cut 晒大家「八點有飯錢、十點有的士錢」嘅公司唯一「德政」;所以,公司好快就人心離散。

因為對於一班幫公司捱生捱死嘅人嚟講,呢一千幾百嘅象徵意義遠大於實際利益。Cut 咗佢代表公司唔再 care 你嘅生死,亦都唔再 value 你嘅苦勞。

我離開後嘅半年之內,公司超過一半嘅員工都陸續離職,其中包括 Winnie、Eric、Johnny、Philip 以及同 Renee 鬥生鬥死好多年嘅 Yvonne。喺一個咁嘅環境下,稍稍有讀過吓歷史嘅都會知道,始作俑者 Stephen 最後亦逃唔過「引火自焚」呢個「必然」,亦都要掃地出門。

我有諗過,Stephen 會唔會係 Richard「自清君側」嘅手段 — 其實,反右、三面紅旗、三反五反、文革都係老毛自清君側嘅類同手段。不過,我永遠冇辦法證實呢一點。

至於 Renee,佢喺上海一年之後,終於都「城邦會戰勝歸來」。Yvonne 走咗,佢終於坐正 AD。但唔知係咪因為自己嘅多年對手退場,抑或有其他原因,佢回朝半年後就另謀高就。或者,無敵是最寂寞啩。

可惜嘅係,我同佢七年嘅友情,亦都 gone with the wind。偶然,我都會懷念,我哋兩個人 N 支酒、喺我屋企醉完又醒、醒完又醉嘅日子。

而我同 Richard 嘅故事亦都未有就此完結,往後嘅日子,我同佢甚至喺商場上「正面對決」。不過,呢一筆就暫且打住喇;有興趣嘅文友,敬請留意《北角》嘅後續故事《中環遊戲》,下星期推出。


喺過去嘅十幾年裏面,我同 Winnie 間中都會討論一個問題:有冇後悔當日辭咗份唔錯嘅工、入去公關公司打個白鴿轉、半年後出返嚟?

坦白講,我話冇就呃你嘅。

喺上市公司,過嘅雖然都係「狗臉的歲月」(同套戲無關,純粹標題黨),但係,起碼我個 profile 靚啲,同埋就算俾人奴役,都只不過係一個人使得郁我。有唔想做嘅嘢,我可以交俾我個靚女 deputy 做;坐得悶悶哋,我又可以「神州行」佢幾日,見吓我啲大陸靚女同事/秘書。

而我有接近絕對嘅把握,如果當日我唔走、而又冇離開香港的話,今時今日,我應該仲喺該上市公司、繼續做緊我做開嘅嘢;有運的話,甚至做埋ED都未定。

如果一定要將兩者定位的話,我覺得喺上市公司,我嘅辛苦係 physically 嘅;喺公關公司,我嘅辛苦係 mentally 嘅。如果,要我比較湊個低能老細、同埋湊一班仆街客,我諗我個選擇,一定係前者。原理同「做一樓一好定俾人包好」一樣,湊一個老細同俾人包,起碼都唔使「乜撚都接」。

咁喺公關公司嘅呢段日子,究竟係咪一無所獲?

首先,亦都係最重要嘅,就係我識到我老婆。

老實講,其實我就算唔入公關公司,我都一樣會識到佢 — 當時,如果我搵咗 Soliloquize 做我哋嘅 PR consultant 的話,Winnie 就會係我哋 account 嘅成員、甚至係 account lead;咁我都一樣會識到佢。

但係,當我哋喺一個客戶同公關嘅層面上面相處,我諗,成個故事會唔同晒。

識到我老婆遠比任何其他事情都重要,呢一點我係肯定嘅。

另外一樣重要嘅嘢,就係呢半年時間,我學識咗公關公司呢盤生意點做。我終於睇通咗一件事:我可以唔做呢行,完全置身事外咁做返個唔關事嘅打工仔;但係如果我要選擇玩呢場「泥漿摔角」的話,咁就一定要做老細 — 反正都係要做咁多、反正都係要俾人當係慰安婦,做老細起碼袋多個錢。

咁當然,有好多做老細嘅苦處,我都係日後先知道;但起碼,我理解到「一係唔玩,一玩就要玩大佢」呢種諗法,係公關呢行嘅生存之道。

我亦都理解到,與其係喺一份工作上面、不斷咁打「人情牌」、用自己多年儲返嚟嘅交情去幫人哋打江山搵錢,不如幫自己打江山仲實際呢一點。如果話,商業社會係建基於互相出賣、互為利害嘅關係的話,與其都係要出賣,起碼都要賣得好價啲、善價而沽。

呢啲想法,到我日後要自己插旗打自己個江山嗰陣,起到一定嘅作用。

講到尾,就算乜嘢得益都冇,如果將呢半年嘅日子,當做玩一次「The Apprentice」或者「窮富翁大作戰」之類嘅 reality show,其實都算係增廣見聞嘅一件好事;起碼唔俾錢之餘,仲有錢收住咁去攞咗個 mini MBA。

凡事只要諗多幾面,咁就算踩狗屎仆街都可能會有啲得著嘅。我唔係正能樣上身,呢句說話真係有啲道理㗎。


感謝大家這段時間對《北角演義》的厚愛。《北角》是我職場故事的上半部,而下半部的故事《中環遊戲》,將會於下星期同樣時間(一、四)在 Matters 連載,希望大家會繼續捧場;謝謝!

星期一同樣時間,《中環遊戲》見。

(全文完)


本故事人物及情節如有雷同,實屬巧合。
CC BY-NC-ND 2.0 版权声明

喜欢我的文章吗?
别忘了给点支持与赞赏,让我知道创作的路上有你陪伴。

加载中…
加载中…

发布评论