IF
IF

此 Matters 帳戶已停用,請勿加入。如有興趣閱讀我的文章,請前往: https://www.patreon.com/herrfung Medium 累積超過一百萬 claps 嘅廣東話作者。小說 《當首爾仍是叫漢城的那些年》系列、《北角演義》、《初雪》、《中環遊戲》作者。

北角演義(三十六)

公關怕記者。

呢個「怕」,唔一定係「恐懼」或者「害怕」;更多嘅時候,「公關怕記者」個「怕」,係「買佢怕」 — 驚得罪咗佢哋會亂寫嘢,幫我哋度身訂製公關災難。

公關之所以難做人,係因為我哋個 default position 係喺客戶同傳媒中間,呢個係 by nature 嘅,否則人哋俾錢我哋做乜?但亦因為咁,每當客戶同傳媒嘅意願有所分歧嗰陣,我哋呢個 by nature 嘅「磨心」就無可避免要俾是但一邊、甚至兩邊一齊「魚肉」一番。

但係喺現實生活中,公關有時候唔使俾人夾,都會自製公關災難 — 只要你有一個至數個「豬隊友」就得㗎喇。

「Enemy within and without」,有時候,enemy within 可能仲大鑊過 without。因為你唔知佢幾時係隊友,幾時整鑊金嘅你嘆吓……


接上文之後嘅星期一早上,公司。

Winnie 病好返工,我終於鬆一口氣。

喺佢嘅檯頭,有一紮康乃馨 — 唔係我送嘅,係 HR 以公司名義送俾佢嘅「祝早日康復花」。

你哋可以話,公司咁做好溫情,但我唔係咁睇。我知道,呢啲係 Richard「做戲做全套」嘅一部份,佢好鍾意喺同事面前扮好人扮紳士,實際上只不過係擺姿態 — 佢唔會真心理會我哋嘅死活;否則的話,搞少啲小動作、有事嗰陣唔好一味攬客唔攬自己人、唔好迫我哋參加啲甚麼 work life balance 聯誼活動、留返啲錢嚟開 head count 請啲真係落手落腳嘅基層員工仲實際。

十一點幾,收到Richard 嘅 email,個 loop 淨係得我、Winnie 同 Cordelia。

email 嘅內容,我就唔貼出嚟呃字數喇。簡單講,就係由即日開始,我被調離 Daehwa corp comm team。以後所有有關 Daehwa corp comm 嘅事務,全部由 Winnie 負責。而我就將會睇埋 S 記嘅 legal 同埋 academic;亦即係話,除咗 S 記嘅周邊 product,佢嘅所有嘢我都幾乎有份。

其實,我算唔算俾人燉冬菇呢?

我諗唔算,因為我既冇降職亦冇減薪,「燉冬菇」呢個名動詞離我很遠。

如果唔算,點解我感覺會咁差嘅?

凡事都有第一次,呢次係我自 intern 以來,第一次俾人調離一條 team;咁多年來,我真係從來未試過喺工作上「做唔掂」任何嘢。呢次,好明顯係我搞唔掂 Gruoch 兩姊妹而被調離。

點都好,樂觀啲諗,我總算擺脫咗 Daehwa 呢個「死亡陷阱」。以後佢哋鍾意夾埋 Richard 又好、Renee 都好,玩乜都唔關我事。

話雖如此,但係 Winnie 仍然喺佢哋手上,佢有咩事的話,我點都要幫佢拆……

「媽媽,我算唔算俾人燉冬菇呀?」喺 MSN 同 Cordelia 傾開嘢,我順口問佢一句。

「唔算,唔好亂諗嘢,你求仁得仁啫!俾心機做好手上嘅嘢就得。」佢答我。

咁又係,起碼唔使再對住 Gruoch;我諗,點都有得著嘅。


冇照相館冇沈銀河嘅八月又一個星期三。

「阿仔呀,大佬好快會發癲,你有冇計㩒住佢?」Cordelia 喺 MSN 傳嚟一個震撼嘅消息,我唔使飲咖啡都即時醒晒。

「咩事呀?」我問佢。

「睇 email。」佢答我。

我打開個 outlook,Richard send 咗個「ger 級以上限定」嘅 email 出嚟。

「I think, we need to work better than this……」

個 email 有 attachment,我開嚟睇,係個 SCMP 嘅 clipping。有別於一般嘅 clippings,呢條 clip 唔係屬於我哋任何一個客戶,而係屬於我哋公司嘅。

公關公司甚少有自己嘅 clippings,有的話通常都唔係好嘢;呢個亦都唔例外。嗰位西報嘅外籍記者(簡稱西人)上星期分別喺佢嘅公司同私人 email 度,收到我哋嘅 press release,但係係中文 press release。一般正常嘅記者,喺啲咁嘅情況下,都會選擇 delete 咗個 email 了事;再唔係就索性 block 咗我哋個 domain(離職記者好多都會咁做)。

但係呢位西人就選擇小事化大,將件事指名道姓(我哋公司名)寫咗出嚟,指責我哋唔專業,放喺《南早》嘅 gossip column(西報版李八方)。我幾乎肯定,呢個 clip 今朝已經喺其他 Big 5 公關公司裏面「瘋傳」;還好我今日冇 event、唔使出去見人,否則實俾人笑都面黃。

記者就係咁,心情好嗰陣或者有事求你(想同阿邊個邊個做專訪,或者問你攞料)就有傾有講,心情唔好就借啲倚搵我哋出氣…… 呢位西人唔係第一個,亦肯肯定唔會係最後一個(職場懺悔錄:我做記者嗰陣,都試過因為待遇不公嘅關係,整咗 AmCham 一鑊金嘅,搞到佢哋要同我道歉,仲要請我同我老總食飯;呢次算遲來的現眼報)。

而我亦都好肯定,Richard 係經 third party 知道呢件事(即係俾人串),因為本公司嘅 clipping scan 樣式唔係咁嘅。觀乎佢喺 email 超乎尋常嘅冷靜,我相信佢已經「㷫過焫雞」 — 佢份人係咁,越扯火就越冷靜;我點知?因為我都係咁。

「Let me handle this, I will talk to the ACs and find out a solution ASAP.」我覆返個 email。其實我都唔知點解我會攬上身,不過,既然攬得上身,我就唔會同班阿妹攬炒;呢點我係肯定嘅。

「Thank you Alan.」大佬覆返我。

都好,起碼有啲新鮮嘢做吓;日日對住部電腦,我就嚟悶到發癲。


「你哋點會焫著佢㗎……」電話嘅另一端係諾妍。「條鬼佬長年更年期㗎,一個月卅日都好似姨丈到咁,係又鬧唔係又鬧!你想拆,有難度喎!」

諾妍轉去 CNBC 之前,喺南早坐咗兩年。我搵佢收風,係想睇吓記者嗰邊有冇得拆;拆得掂的話,佢求其寫返兩句「一場誤會」都好吖!起碼第時對住啲客冇咁尷尬先!

「可唔可以送返少少嘢俾佢,當係道歉;或者請佢食餐飯?」我問諾妍。

「送嘢?送『靜心口服液』吖!男人更年要靜心呀!哈哈!」諾妍好爽朗咁笑。「食飯?唔係唔得,你 make sure 呢餐飯唔係你去食囉!你知你自己啲脾氣啦,仲要對住個咁 cynical 嘅鬼佬食飯,我驚釀成血案喎……」

「咁即係佢嗰邊冇得拆?」我仍然抱住一絲希冀。

「我係你就慳返啖氣喇,再唔係你請我食仲好啦;」佢答我。「條鬼頭日日都發癲嘅,無謂咁上心啦!過兩日就冇事㗎喇!你慌佢敢以後唔接你 assignment 咩?佢都要交差㗎!可能係車仔輸咗波先搵你哋嚟出氣嘅啫,冇事嘅!」

同諾妍傾完後,我打消咗送禮食飯補鑊嘅念頭,只係寫咗個 formal 嘅道歉 email 俾個西人記者,cc 埋我哋啲老頂。

然後,我召晒班阿妹去會議室開會「照肺」。

「我想問,兩日前 Neptune 個 press release 係邊個發嘅呢?」我嘗試用好平靜嘅語氣,問我面前呢班好聽啲就叫天真無邪,貼地啲其實係懞撚盛盛嘅 AC 阿妹們。

「係 Katie send 㗎。」Estella 答我,Katie 向我舉手認頭。

原來係我嗰位出 event 夠膽唔記得帶銀盤嘅 intern 妹妹仔 send,咁一切都好合理喇。

「Katie 係 intern 嚟,點解會俾佢獨自負責 send press release 嘅呢?」我問佢哋;嘴角仍然掛住微笑,心裏面好想將佢放入木箱、然後碌落山。

「咁我哋都好忙吖嘛!」Betsy 答一句嘴。喺 AC 圈子裏面,Estella 同 Betsy 係佢哋嘅代言人,由於佢兩個經常有大佬撐腰,所以對我哋呢班管理層,有時都好無禮。

「咁有啲嘢唔係話忙就可以亂嚟嘅,」我答佢,記住要笑。「Katie 係一個 BB,你哋會唔會獨留個 BB 喺屋企、仲叫佢睇火吖?」成班女仔一齊笑。

「咁不如以後你哋 consultant 自己 send 返 press release 吖!」Estella 答我;我一直懷疑,以佢嘅智商,究竟知唔知自己講緊乜,同埋講完有咩後果。「你哋自己 send 返,又唔會出錯,我哋又唔使咁忙……」

「喺一個 office 裏面工作,講究嘅係分工合作,每個人做自己嘅份內事;」我仍然心平氣和咁答佢,不過稍稍收起咗笑容。「如果我哋樣樣嘢都自己做返,咁公司仲請你哋返嚟做乜呢?到時一係減薪,一係裁員,你哋自己揀喇。」講到最尾嗰句,我加重語氣。

「咁……咁又唔好……」Estella 明顯俾我大到,畢竟佢哋都係初出茅廬。「咁你想我哋點吖?」

「首先,以後 send press release 呢啲 mass email,一定要 AC 級或以上嘅同事負責,個 email 度我要見到負責同事嘅 initial。」既然食住咗兩隻大嘅,我搬出我嘅方案。「然後,喺你哋㩒 send 之前,要有一個 consultant 職級以上嘅同事過目;佢 ok 咗你哋先可以 send。」

六個妹仔一路聽一路點頭。

「總之,以後 send 乜俾記者都好,中文傳媒只 send 中文,英文傳媒只 send 英文;除非佢哋自己提出要其他語言嘅 press release;明唔明?」

六個妹仔繼續點頭。

同佢哋開完會之後,我將開會內容同解決方法以 email 通知所有同事。

「Well done! Thanks Alan!」Richard 好快就覆返我;件事告一段落。

「兄弟,搵啲咁嘢搞呀?」喺我後面嘅Eric拍一拍我膊頭。「做到撻晒皮,仲要幫佢哋睇埋 email?」

「咁你寧願做,定係寧願俾大佬屌吖?」我問佢。

「都係啫,我哋睇同佢哋睇,都可能會錯㗎喎!」佢答返我。

「佢哋做錯,我冇得屌鳩佢哋,因為佢哋做細嘅;」我笑一笑。「你錯的話,我可以大大聲屌鳩你,因為你份糧包埋俾人屌;呢個係最大分別。」

Eric 聽完,笑一笑行開咗。

我幫你哋拆咗隻鑊、免去大家今日屎忽開花之劫;你班仆街究竟知唔知嘅呢?

(待續)


本故事人物及情節如有雷同,實屬巧合。
CC BY-NC-ND 2.0 版权声明

喜欢我的文章吗?
别忘了给点支持与赞赏,让我知道创作的路上有你陪伴。

加载中…
加载中…

发布评论