IF
IF

此 Matters 帳戶已停用,請勿加入。如有興趣閱讀我的文章,請前往: https://www.patreon.com/herrfung Medium 累積超過一百萬 claps 嘅廣東話作者。小說 《當首爾仍是叫漢城的那些年》系列、《北角演義》、《初雪》、《中環遊戲》作者。

北角演義(二十九)

甩轆公關の日常(上)

當日轉呢份工嘅其中一個「初衷」,就係希望唔會好似喺上市公司咁,有開工冇收工,成日喺大陸「渡週末」。

雖然唔使返大陸,但係根據下面嘅故事嚟睇,呢個「初衷」,其實比較似「妄想」。

呢兩篇文,又名「公關卅六小時」。


六月初嘅某星期一。

8:00am,起身。

「잘가요 !」我依依不捨咁同張床同埋枕頭道別。

8:45am,出門口返工。

9:15am,返到公司,見到檯面已經放好咗mocha同muffin;有女朋友的孩子像個寶。

9:30am,正式開工,跳入email海 — 當然,同其他同事一樣,我仍然開住個minimize咗嘅browser,睇緊《蘋果日報》;講真,唔傾偈還唔傾偈,真係個個都咁勤力咩。

當我睇得十零個email嗰陣,又有新email:係Richard。我睇一睇個recipient list,係主管only;呢類「主管限定」嘅email通常都有啲緊要嘢,所以我即刻開嚟睇。

Richard喺email度簡單咁講咗句:「我諗我哋要好好反省吓。」然後下面就係forwarded message;係我哋剛剛離職嘅「阿妹」 Nancy嘅email。

原來Richard喺人哋離職後,send email去問佢對呢份工嘅感覺;Nancy係一個fresh grad,所以亦都毫無保留咁講出佢嘅「意見」 — 嚴格嚟講,係串到Richard一棟都冇。

Nancy喺email中,力數公司嘅不是。其中最有代表性嘅case,就係某AE喺某星期五嘅黃昏時份,俾大約三百個S記嘅news clippings Nancy,要佢全部撮晒做synopsis,星期一朝早交。

老老實實,星期五收工前俾嘢人做,叫人星期一朝早交,即係叫人weekend喺屋企做嘢。三百條synopsis唔係少嘢,分分鐘成個weekend用晒嚟做都未必做得起。最過份嘅係,由於公司將我哋嘅contact俾咗客人(仲冇得你反對),所以Regan竟然喺星期日晚直接打電話俾Nancy捽clip!

Nancy嘅email以「如果你想知,點解咁多同事都做到苦口苦面、怨聲載道,你應該去望吓塊鏡。」結尾。

如果Nancy未辭職的話,我諗我會無條件請佢食一個月晏,銀碼不限、可以打包。喺香港地,個個都抑壓自己,呢啲咁嘅嘢就算發生咗都唔敢出聲,慌死會得罪老細、冇埋份工。Nancy嘅坦白,固然係因為佢已經走咗,但亦都為我哋呢班睇錢份上唔敢出聲嘅人,出咗一口氣。

香港職場好多奴隸獸,見到呢類case只會怨個𡃁妹「唔肯做」、「而家啲後生仔真係唔捱得」、「我以前咪又係咁捱出嚟」。講呢啲嘢嘅人,因為已經上咗位、兼且俾個社會馴服到乜火都冇晒,仲以為全世界都係要靠呢啲奴隸式嘅「努力」去上位;完全唔知道呢啲咁嘅要求,其實係欺壓嘅一種。

當成個社會都係仆街嘅時候,冇人會覺得做仆街去欺壓人,其實係好仆街嘅一件事;Richard都係時候俾啲年輕人屌醒一吓。

11:00am,睇完晒今日嘅無聊email,開始真正嘅工作。之前S記嗰個高科技政策project聽日deadline,我今日先有時間去聽返之前啲電話訪問,然後做transcript,再將佢節錄。四隻訪問每隻成個鐘,今次真係唔知點死。

11:05am,transcript咗第一隻訪問嘅第一分鐘內容,發現咁唔係辦法,於是我開返S記嘅「樹表」出嚟,睇吓我手下有邊個可以幫手「默書」;然後我見到Betsy呢個名(即係之前俾Winnie剷到上天棚嘅兩女之一)。

如果喺office搵人做嘢有preference同play favourite係常態的話,Betsy正好係我最唔鍾意嘅類型。條女係土生土長嘅馬拉妹(馬華),喺美國讀咗幾年大學,但係行為上就同一個完完全全一個唔臭米氣嘅鬼妹一樣,開口埋口就「Oh my God!」、「too bad!」、「Jesus!」咁大呼小叫,少少事就發晒雞瘟咁「Oh my God! Oh my God! Oh my God!」

我都唔明,喺大馬生活咗大半世嘅華人,幾年嘅美國大學,點解會將佢完完全全咁、變成咗個「鬼妹」呢?我喺美國住咗十多年都未變鬼佬啦!

我將兩個英文訪問嘅錄音交俾佢,佢想推job又冇藉口,扁晒嘴咁接咗。我見到佢檯面仲有缸金魚𠻹!Oh my God!

1:00pm,死吓死吓咁終於捱到食晏時間。

1:20pm,終於有兩三個同事應機,話想去食飯。於是我哋挾埋因為聽日有event、同樣做到天昏地暗嘅Winnie去食晏。雖然話同Winnie拍緊拖,但係我哋好少單獨兩個食晏;你知啦,費事俾人撞見嘛。Office romance呢啲嘢,都係小心駛得萬年船。

2:10pm,午飯完畢,繼續工作。我好撚憎黃定光議員 — 人講IT你講IT,唔識你就咪撚講咁多啦!你老味一粒鐘嘅廢話,講完等於冇講。最慘嘅係,我要不斷重複咁聽住堆廢話,然後默返出嚟。

3:00pm,Brainstorming。是咁的,公司由於經常需要新嘅event idea去提供俾客戶,所以不時都會call一啲brainstorming嘅會議,同事們可以自由參與。有啲同事唔鍾意參與呢啲會議,因為覺得嘥時間。但我就幾鍾意brainstorming,一來一班人閂埋門喺會議室鳩吹,其實點都好過坐喺個超靜嘅office齋做;二來有零食供應;三來Richard同Yvonne從來都唔會參與。對於我嚟講,呢個係唔使對住佢兩個嘅「唞氣位」。

所以,通常呢啲brainstorming會,我都會捧埋部laptop入去,一邊傾一邊做自己嘢,兼食snack。

3:45pm,brainstorming完畢。當我想埋位繼續做嘢嗰陣,Ophie截住我,要我陪佢去另外一個會議室,同Regan電話會議。我呢個阿姐好冇用,成日俾Regan搶白同擺上檯。佢冇講明,不過我覺得佢叫我一齊去conf call,其實係想我幫佢兜。

就係呢啲明明唔關我事、但係又無啦啦關我事嘅嘢,浪費我每日嘅時間,連正經嘢都冇時間做。

5:00pm,一個conf call足足搞咗我個幾鐘!唔怪得之做公關一日四十八小時都唔夠。傾到最後,Regan話要recap,我心諗:「死懶西!你冇drop notes嘅咩?連自己講過乜都唔記得呀?」點知Ophie答佢:「Alan會send俾你。」我頂你個肺咩!仲嫌我唔夠忙呀!?

6:00pm,終於完成一個電話訪問嘅transcript,我發誓以後都唔會訪問民建聯啲人(你估我想㗎?客要呀)。

6:30pm,Betsy交咗一隻transcript俾我,我問佢:「另外一隻呢?」佢答我:「我要去做yoga,唔得閒幫你做喇!」我同佢講:「但你啲嘢未做晒喎!」佢再答:「冇辦法,我趕住要走。」

Oh my God!做yoga?!我真係想將你啲手手腳腳,好似yoga咁扭埋一揪囉!你仲未做完你上司俾你嘅task㗎假鬼妹!

然後佢就同Estella兩隻嘢施施然放工去做yoga。我屌你老味,你兩個AC仲撚識嘆過我兩個AD,呢啲咪就係work life balance囉!呢間嘢真係做細好過做大。

7:00pm,Johnny托咗把風扇出嚟 — 話說當年太古坊嘅office七點就會閂冷氣,Richard由於要「節省資源」嘅關係,唔肯俾OT冷氣錢,於是我哋全公司七點後就冇冷氣,要成身汗咁焗住二氧化碳繼續做嘢。

Richard當然冇問題啦,佢通常七點前就拍吓籮柚收工走人。我?我咪晚晚OT都要食Panadol嚟對抗輕微缺氧嘅頭痛囉。

8:00pm,同事們開始傳閱附近茶記嘅餐單,準備開始叫晚飯外賣。

公司有個「規矩」,同事OT到夜晚八點的話,就可以claim返晚飯錢,上限為四十蚊;同事如果OT到晚上十點的話,就可以claim返返屋企嘅的士錢,不設上限。

你哋就咁聽落去,會以為係好嘅政策;但實則上,呢個亦都係公司奴役我哋嘅「蘿蔔」 — 當你做到七點幾個陣,你會諗:「不如做多半粒鐘啦,有飯錢喎!」然後,當你食完飯、九點鐘嗰陣,就會諗:「不如做多一粒鐘,然後打的返歸啦!」

就係咁,因為呢兩項「德政」,你呢世都唔會準時收工,仲越做越夜。咁當然,如果你嘅立論係「係唔係都要做㗎啦」的話,咁有飯錢有的士錢,都總好過冇嘅。

9:00pm,食完飯,同Winnie落街「煲煙」 — 我煲煙、佢陪我。如果我哋唔係放工一齊離開公司食飯的話,呢啲就係我哋寶貴嘅「拍拖」時間。

9:15pm,繼續埋頭苦幹。

午夜12:00am,終於完成另一隻transcript。我起身去斟咖啡,公司就剩返我同Winnie嘅一team人;我就默書趕deadline,佢哋就仲搞緊聽日(即係今日,過咗十二點喇)event嘅嘢。聽聞佢哋個客好麻煩、好micro managing;乜有客唔麻煩嘅咩?

1:00am,我聽錄音聽到喺個位瞓著咗,今日已經食咗太多煙,我驚「醉煙」所以唔敢再食,於是落咗七仔買嘢飲;順便買賣俾Winnie同佢嗰team嘅同事。

3:00am,我真係頂唔順喇!最後呢隻某電訊公司嘅澳洲鬼訪問,絕對係壓斷駱駝背嘅最後一條稻草;尤其是佢嗰口非常重嘅澳洲口音英文。如果我再繼續做落去的話,我驚我攰到唔識揸車返屋企。我問Winnie走得未,佢話未,於是我自己走先;返屋企再做埋個尾。

3:30am,返到屋企,當然全屋連姑姐隻狗都瞓埋啦。

我唔敢喺床做,因為一定會瞓著,但又唔想喺書檯做,坐咗成日office真係有啲腰痛。於是,我坐喺床邊嘅地下繼續默書。

6:00am,終於完成所有transcript同埋撮好晒。我將份文件email俾Regan、cc埋俾Richard同Ophie,等佢哋睇吓個time stamp。

我大約有個半鐘休息,因為八點半要去到Daehwa嘅office開monthly meeting — 死人韓國公司連做嘢都要跟返韓國timezone,迫我哋晨早開會。

唉,我好掛住珠海嘅日子呀……

(待續)


本故事人物及情節如有雷同,實屬巧合。
CC BY-NC-ND 2.0 版权声明

喜欢我的文章吗?
别忘了给点支持与赞赏,让我知道创作的路上有你陪伴。

加载中…
加载中…

发布评论