準備刪除
準備刪除

2014年3月的女生微笑 Smile of a beautiful girl in 2014 Sunflower Movement

2014年3月,是讓各種立場的台灣人都心急如焚的一個月...

2014年3月的女生微笑 Smile of a beautiful girl in 2014 Sunflower Movement

2014年3月,是讓各種立場的台灣人都心急如焚的一個月。

我跟一位想捐物資的朋友抽空,去看佔領立法院的學生狀況。

我們在立法院後門管制區內,看到這個無所畏懼的女孩,她對著舉起相機的我微笑,我按下快門,覺得這象徵新的希望。

2014/03 During the time of Sunflower Movement , I saw a girl student smiled at me when they occupied Legislative Yuan of Taiwan. I took the photo & believed it’s a sign of “a new hope”.

三年後,再看到這個微笑,我還是覺得這象徵希望。

2017/03, 3 years after Sunflower Movement, I still believe it’s a sign of hope.

電影《刺激1995》裡,安迪說:

「希望是好事,也許是最好的事,而好事不會消逝。」。

Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies.

– Movie “The Shawshank Redemption”

CC BY-NC-ND 2.0 版权声明

喜欢我的文章吗?
别忘了给点支持与赞赏,让我知道创作的路上有你陪伴。

加载中…

发布评论