潮乜春
潮乜春

一個喜歡創作嘅宅人,希望可以用宅人眼光出發,講解日常的生活的大小事? 更新時間?隨緣~

一期一會

甚麼是一期一會?商人又如何利用這個詞語變成花言巧語來欺騙消費者?

一期一會,日文:いちごいちえ,羅馬字:Ichigo Ichie。一個源自日本傳統茶道文化嘅詞語。意思就係一生人入邊只有這一個機會,要好好珍惜。當中嘅"一期",並不是大家以為的期間、瞬間、一日等等短暫的時間,而是指一生人由出世到死亡果一個期間;而"一會"是指相會,那一刻在做的事情。

呢一個詞語嘅來源眾說紛紜,但普遍都係認為是來自日本傳統茶道文化。相比起現今社會,以前嘅社會雖然無今時今日正在面對嘅疾病,但是因為科學比較唔發達,甚至乎對於疾病沒有任何研究,所以死亡率偏高。而"一期一會"正正就係向唔同嘅人說明,即使每日都再做相同的事,相同的景色,但是每日也許也會有少許不同,而果一個瞬間,一生人只會面對一次,錯過了就無得返轉頭。而日本傳統茶道文化入邊,每一次嘅會面都係獨一無二,因為沒有人知道下一次可唔可以再會面(需要明白,以前嘅日本無依家幾咁方便,由東京到大阪要步行3-5天,而且當中更有機會遇上山賊),所以每一次能夠見面嘅時刻,大家都會好好珍惜,因為無人知道會唔會係最後一次見面,要好好活在當下,享受當刻。

相比起我上次講嘅"一生懸命","一期一會"呢一個精神雖然仍然存在,但係講嘢已經越來越少,通訊科技嘅發達令到人與人之間嘅距離拉近,好簡單一個訊息已經可以搵到朋友出來見面,或者簡單搭一程長途巴士或者內陸飛機已經可以到達對方的地方,而且加上現代人生活節奏急促,要坐定定、心無雜念咁樣好好同朋友見面,我相信好少人可以做得到,所以呢一個精神其實亦都開始沒落;而且過度嘅商業化包裝,令到呢一種精神變得蕩然無存。(呢個之後再講)

曾經詢問過一個日本土生土長的朋友,到底甚麼是一期一會?雖然我對佢回答嘅每一個字我都明白,但係當要明白果種感受嘅時候,我完全想像唔到,應該係話理解唔到。對於日本傳統嘅茶道文化,大家嘅印象可能係食粒和菓子,飲一杯好苦嘅茶,就係咁多。但係其實各種動作背後都有唔同嘅意義。首先就係對於食果粒和菓子,我相信對於大部份人黎講,都係會得出一個結論,就係好甜,超級甜。雖然大家成日都係度講笑咁話,台南人嘅甜度,係其他地區嘅人不能夠接受。但如果同日本傳統茶道所提供嘅和菓子相比,絕對係小巫見大巫。以前嘅人,因為覺得純粹喝茶好傷胃部,所以會在品茶之前吃和菓子暖胃,但時移世易,除了因為覺得和菓子和茶十分配合之外,更因為可以突顯之後所飲的那一杯茶的味道,所以通常和菓子店會弄得特別甜。而果種甜其實唔係正常人可以接受,對於我地來講,食糖可能都只係純粹為了攝取糖分或者想食啲甜的東西;但係果一粒和菓子,食完之後有一種黐口嘅感覺,除了會令到你所有味蕾都覺得甜之外,更會有一種好膩嘅感覺,絕對唔係好受。當品嚐日本傳統茶道嘅時候,雖然可能會因為地方唔同而提供唔同嘅茶,但是主要都是離不開抹茶、煎茶、玄米茶、昆布茶、蕎麥茶等種類,不過最主要的還是抹茶。當大家沖茶嘅時候,都會發現一個類似掃把嘅物體攪拌,果一個物體叫做「茶筅」,是沖茶時最為重要的道具,作用就係均勻將茶葉融入熱水當中。之後就係開始飲用,因為通常茶和水的比例會開得比較濃郁,所以味道亦都會較為濃烈,絕對有助解除首先吃和菓子油膩的感覺。當慢慢細味品嘗嘅時候,就會有一種放空嘅感覺。一路西美品嚐嘅時候,同朋友一起談笑風生,果一種活在當下嘅感覺,簡單來講就係一期一會。

我相信對於我地來說,一期一會真係難以比較理解。首先對於茶來講,如果係便利店買入來飲用,唔好講一期一會呢種咁深層次嘅感覺,我相信果一刻你純粹係為了解渴嘅需求比較大。對我地來講,飲茶呢一個動作可能就真係搵個地方、搵個時間,一個人或者一班人,用熱水沖唔同嘅茶慢慢品嚐,又或者係食完飯之後飲杯熱茶消解油膩。(例如普洱、烏龍茶、高山茶等等)但係始終對於我地來講,飲茶就係飲茶,好難可以稱得上一期一會,始終大家嘅文化背景完全唔同。當然啦,你亦都可以話嗰一刻係對於我哋來講,屬於我地表達一期一會嘅方式。總之就係一種活在當下,珍惜眼前人嘅感覺。

但可惜嘅係,傳統文化不斷受到商業嘅影響,令到一期一會有少少本末倒置。當然,疫情前或者將來疫情過後,你仍然可以去日本感受日本傳統茶道文化嘅精髓,但係相比起古時嘅日本,失去嘅絕對係人與人之間嘅溝通,因為而家你只需要比800到1000円左右就可以享受到一次日本傳統茶道。對我個人來講,就算2000円都唔係一個比唔起嘅價錢。之但係,過度嘅商業化令到整個活動純粹是變成一個體驗活動,完全失去了一期一會當中人與人溝通最大嘅精髓。當然你絕對可以話,我唔識日文,純粹只係想體驗日本傳統茶道文化。當然你係無錯,但當你明白背後嘅故事,你就會感覺得到只是純粹嘅的體驗而不是深刻的交流。不過又好現實,除非你真係識到一個日本朋友,而且仲要係一個日本傳統嘅家庭,如果唔係我都好相信大家應該無緣可以體會到真正嘅一期一會感覺。我唔係想大家心入裏那一團火熄滅,而是你膚淺享受整個過程或者服務,但畢竟對方只是提供服務的人士,難以進行深入嘅交流,那又如何稱得上一期一會?

另一個令到呢個詞語嚴重商業化就係係亞洲唔同地方都有出現,就係大部份商家會在商品上面印上"一期一會"誤導消費者,尤其是在季節性商品上面特別嚴重。對於大部份對日文沒有深入研究嘅消費者來講,一期一會可能就係指果一個期間能夠會面嘅意思。例如唔同季節當做嘅水果、夏天限定嘅飲品、甚至乎我在服飾宣傳上面都有印一期一會。當然,絕對唔可以話呢一種宣傳方式係錯,或者將呢個詞語誤會,但係相比起真正嘅意思,絕對係扯不上。容許我調返轉咁講,的而且確係係果一個期間偶然遇見,但畢竟對於大部份食物和飲品,大部份人都只是純粹想品嚐,根本唔會理解背後一期一會嘅真正意義,純粹只係比呢一個詞語吸引,覺得錯過了就沒有可能再一次遇見。我唔會直接用惡劣形容,反而我覺得係一種好嚴重嘅取巧。如果你話佢係咪欺詐?如果以香城嘅商品說明條例來講,佢的而且確唔可以列入欺詐範圍,因為真係期間限定,過了真係未必會再見,但對於這種取巧行為,我個人真的是十分討厭。

另一方面,日本嘅柔道亦都有"一期一會"呢一種概念,意思大約係指唔好心存僥倖,唔好諗住有再下一次機會報復,每一次也要視作最後一次,因為永遠無人知道之後會發生咩事。相比起日本其他運動,柔道雖然算係比較安全嘅項目(理論上),但始終牽涉到人與人之間嘅互動,稍有不慎,都會導致身體有嚴重嘅創傷,甚至乎難以康復。所以呢一套精神,就係想學習柔道嘅人每一次比賽嘅時候,都要出盡全力,搏盡無悔,唔好帶着後悔或者遺憾離開賽場。其實呢一種精神都算值得我們借鑒,因為不少現代人,不管是小孩還是成年人,遇到挫折便會放棄,將問題交予其他人便當解決了問題,但到頭來其實無解決過任何問題。雖然我地每日生活都唔係比賽,或者只係好普通出門返工、放工同人迫火車返屋企無限輪迴嘅地獄,但係正如我一開頭咁講,當你細心留意嘅時候,你就會發現原來身邊嘅景色每日都有逐少逐少嘅改變,呢一種正正就係一期一會嘅精神之處。可能你未必發現到,但當有一日你感覺到能夠活在當下嘅時候,你就會明白呢一種精髓。

相比起我之前介紹過嘅一生懸命果一種努力不懈的精神, 一期一會彷彿已經變成左一個商業用嘅詞語,雖然本質沒有太大改變,但來到現代嘅時候,仲有幾多人明白背後嘅真正意義?今日就講住咁多先,下星期六、日因為需要出席一個活動作為工作人員幫手,咁所以未必能夠如期星期六準時00:00再同大家見面,咁所以可能會提早星期五下晝或者夜晚已經發佈新一篇文章,記得到時準時返嚟睇,

CC BY-NC-ND 2.0 版权声明

喜欢我的文章吗?
别忘了给点支持与赞赏,让我知道创作的路上有你陪伴。

加载中…
加载中…

发布评论